A drónokkal vagy pilóta nélküli járművekkel történő felmérés közben az eszköz légi adatokat rögzít érzékelőivel, például egy hagyományos RGB vagy multispektrális kamerával. Ha a felmérés RGB kamerákkal történik, a földterületet többször és különböző szögekből fényképezik le és minden képet pontos koordinátákkal jelölnek be. Ezekből az adatokból a fotogrammetriai szoftver ortomozaik térképeket, magassági és 3D-s modelleket hoz létre a projekt területéről. Ezek a térképek tökéletes pontossággal mutatják meg a mért távolságokat és térfogatméréseket.
A repülőgépek és műholdak által készített képektől eltérően a drónok sokkal alacsonyabb repülési magasságon üzemelnek, így a nagy felbontású és pontos adatok megszerzése sokkal gyorsabb, olcsóbb és független olyan légköri viszonyoktól, mint a felhőzet.
A vasúthálózatok hagyományos módszerekkel történő felmérése nemcsak a Network Rail számára lett volna költséges, hanem jelentősen több időt vett volna igénybe
– mondta James Dean, a Sensat vezérigazgatója.
Továbbá elmagyarázta a döntés okát: „Ha embereket alkalmaznak a terep felmérésére, akár hónapokba is telhet a terület elérésének biztosítása, még mielőtt a felmérés elkezdődhetne. A Network Rail gyors és pontos felmérést igényelt, hogy biztonságosan és hatékonyan tudják megtervezni, fejleszteni és integrálni az új struktúrákat a már meglévő platformkörnyezetbe, miközben az állomások folyamatosan működnek.”
A drónok által végzett felmérések nem csak az építési és infrastrukturális munkálatoknál hasznosíthatóak, hanem számos olyan ágazat felmérési munkáit is megkönnyítik, mint például a mezőgazdaság vagy a bányászat, ahol emberi kéz által csak költségesen és időigényesen vihető végbe a terep pontos felmérése.
A cikk szerzője Pál Fanni.